1. apríla 1929 Theodor Klüber založil svoju prvú spoločnosť: minerálne oleje veľkoobchodník Theodor Klüber v Mníchove. Theodor Klüber mal vysokú ambíciu na ten čas: " Vývoj a produkcia špeciálnych mazív s najvyššou kvalitou." V roku 1938 zriadil spracovateľskú fabriku na minerálne oleje a začal produkciu s miešaním zmesí pod obchodnými značkami Penreco a Permalub. V septembri 1941 boli všetky fabriky na Geisenhausenerstraße 7 zničené. V 1945 bola fabrika daná znovu do prevádzky a začal sa ďalší vývoj mazív v spolupráci so sieťou tankovacích staníc DEA. O desať rokov neskôr začala produkcia špeciálnych mazív. V roku 1955 sa otvorila prvá pobočka Klüber Lubrication Benelux S.A./N.V. v Dottignies, Belgicko a o rok neskôr sa fabriky Theodor Klüber minerálne oleje premenovali na Klüber Lubrication. V roku 1962 boli založené nové fabriky v Rakúsku a Francúzku.
V roku 1966 firmu Klüber Lubrication odkúpila firma Freudenberg Group (Weinheim) a o rok neskôr bol vyvinutý mazací prípravok pre vysoké teploty BARRIERTA.
Mazivá firmy Klüber Lubrication boli použité v rôznych obastiach. V roku 1976 prvýkrát štartovalo civilné nadzvukové lietadlo Concorde. V tomto lietadle bol použitý mazací prípravok firmy Klüber Lubrication na mazanie ložísk kolies podvozku. Kolesá mali pri pristávaní zaťaženie z 0 na 1 670 otáčok za minútu. Pri týchto vysokých otáčkach dochádzalo k deštrukcii maziva a tak firma Klüber Lubrication vyvinula mazací prípravok najvyššej triedy ISOFLEX NBU 15.
V 1979 bola postavená testovacia hala na ploche120 m ². Dnes táto testovacia hala zaberá 550 m ².
Firma Klüber Lubrication sa zaoberá vývojom nových mazacích prípravkov až dodnes. Svedčí o tom použitie maziva ISOFLEX TOPAS NB52 pri vytvorení pozemného rýchlostného rekordu, vysokorýchlostným autom. Išlo o rýchlosť 1 046 km/h a 7 500 otáčok za minútu. Mazací prípravok bol použitý na mazanie ložísk kolies. Vtedy tím vysokorýchlostného auta"Thrust 2" výhlásil " Veríme v Klüber".
Ďalší úspech zaznamenala firma Klüber Lubrication v roku 1985, keď sa konali preteky Rally Paris-Dakar a Klüber vyhral. Dva Unimogi o sile 180 konských síl v týme KL-Capito nielenže odolávali 14 000 km púšťou bez poškodenia, ale tiež vyhrali Rally Paris-Dakar . Bola to vtedy veľká výhra pre Klüber Lubrication vývojové stredisko. V Unimogoch bolo testované mazivo v spojke pre štvorkolesové vozidlá. Tento test púšťou poskytol dôležité informácie pre vývoj nových vysokoteplotných mazív.
V roku 2003 bolo postavené nové technologické centrum na ploche 13 500 m ².
Firma Klüber Lubrication čaká na ďalšiu výzvu, kde môže dokázať, že je lídrom na trhu s mazacími prípravkami. |